Naujasis visiškai elektrinis PEUGEOT E-5008 atskleidžia tikrąją 3D projekcijų prigimtį.
Šiandien pristatyta kai kas įspūdingo. Su tokiomis funkcijomis, kaip panoraminis i-COCKPIT®, integruotas ChatGPT, 660 km elektra nuvažiuojamas atstumas ir 7 erdvios sėdynės, suteikiančios aukštos klasės komfortą. Taip, tai naujasis Peugeot E-5008 sukurtas su tikslu apibrėžti naujus elektrinių šeimos automobilių standartus.
ĮVAIRUS GALIOS SISTEMŲ PASIRINKIMAS
Nuo pat pirmųjų eskizų kaip elektrinis modelis kurtas naujasis E-5008 gali būti komplektuojamas renkantis iš įvairios galios sistemų konfigūracijos. Priklausomai nuo pasirinkimo, elektromobilis viena įkrova įveiks nuo 500 iki 660 km (pagal WLTP ciklą, duomenys šiuo metu tvirtinami).
Dviem ratais varomose versijose gali būti montuojamas 157 kW arba 170 kW galią ir 345 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis. Visais ratais varomose versijose be priekinio 157 kW galios motoro ant galinės ašies papildomai įrengiama antroji, 80 kW pajėgumą išvystanti jėgainė. Bendra tokios versijos galia siekia 237 kW, o sukimo momentas – 515 Nm.
98 kWh talpos ličio jonų baterijos temperatūra valdoma cirkuliuojančiu skysčiu. Tai suteikia galimybę itin sparčiai įkrauti bateriją ir optimizuoja tiek kasdienį, tiek ilgalaikį jos veikimą. Sumontuotas šilumos siurblys palaiko komfortišką temperatūrą salone neeikvodamas baterijos energijos.
Sparčiojo įkrovimo stotelėse E-5008 galima įkrauti iki 160 kW galia. Tai leidžia vos per 10 minučių baterijos energijos atsargas papildyti tiek, kad jų pakaktų 100 km nuvažiuoti. O įkrauti nuo 20 iki 80 proc. baterijos galima per 30 min.
Siekdama atliepti dar tik svarstančių pereiti prie elektrifikacijos vairuotojų poreikius, bendrovė PEUGEOT naująjį E-5008 siūlo ir su hibridine pavara. „E-5008 Hybrid 136 e-DCS6“ versijoje naudojama 48 V įtampos hibridinė sistema. Joje montuojamas naujos kartos 136 AG benzininis variklis yra sujungtas su dviejų sankabų šešių pakopų automatine pavarų dėže. Joje taip pat integruotas elektros variklis.
Dėl važiuojant įsikraunančios nedidelės sistemos baterijos ši technologija užtikrina papildomą sukimo momentą esant žemiems sūkiams ir leidžia iki 15 proc. sumažinti degalų sąnaudas. Mieste naujasis hibridinis modelis apie pusę laiko gali važiuoti naudodamas vien elektros energiją.
Ir tai dar ne viskas. Naujasis 5008 modelis taip pat turės ir iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją, kurioje 150 AG vidaus degimo variklis veikia kartu su 92 kW elektros motoru. Didesnės talpos šios versijos baterija leidžia vien elektros režimu nuriedėti daugiau nei 80 kilometrų.
PATOBULINTOS SVARBIAUSIOS DETALĖS
Naujojo automobilio viduje PEUGEOT komandos nusprendė sujungti du iš trijų pagrindinių „i-Cockpit“ koncepcijos elementų: prietaisų skydelį ir didelį centrinį jutiklinį ekraną. Dabar jie integruoti į vientisą išlenktą net 21 colio įstrižainės panoraminį didelės raiškos ekraną, besitęsiantį nuo kairiosios prietaisų skydelio pusės iki centrinės konsolės.
Didelis ekranas sumontuotas optimaliai ergonomiškai ir yra kiek išlenktas vairuotojo link, tačiau taip pat nesunkiai pasiekiamas ir keleiviui. O „Allure“ apdailos versijoje naujoji „PEUGEOT i-Cockpit“ sistema standartiškai komplektuojama su dviem 10 colių skaitmeniniais skydeliais ant vienos atramos. Kaip ir didysis ekranas, šie monitoriai taip pat sukuria sklendžiančio ekrano pojūtį.
Centrinėje priekinės konsolės dalyje įtaisyti „i-Toggles“ – skirtingoms funkcijoms pritaikomi lietimui jautrūs virtualieji mygtukai, kuriuos galima užprogramuoti taip, kad jais būtų galima greitai pasiekti dešimt mėgstamiausių vartotojo funkcijų: aktyvuoti dažnai skambinamo telefono kontaktą, vienu paspaudimu rasti kelionės tikslą, įjungti mėgstamą radijo stotį, nustatyti idealią oro temperatūrą ir pan.
„Allure“ versijoje standartiškai įdiegta „PEUGEOT i-Connect“ sistema turi belaidžio prijungimo funkciją ir užtikrina pastovų interneto ryšį. Belaidžiam mobiliųjų įrenginių prijungimui tereikia naudoti „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ programėles. „PEUGEOT i-Connect Advanced“ sistemoje, kuri yra standartinė E-5008 GT apdailos versijoje, įdiegta aukštos kokybės „TomTom“ realiojo laiko navigacijos sistema su kelionės planavimo funkcija.
E-5008 modelyje esantis dirbtinio intelekto asistentas „ChatGPT“ užtikrins geresnę sąveiką tarp keleivių ir transporto priemonės. Siekiant padėti vartotojams ir atsakyti į visus jiems rūpimus klausimus, asistentas turės prieigą prie automobilio dokumentacijos, o QR kodo nuoroda leis atidaryti automobilio sistemų paaiškinimus.
Visa programinė automobilio įranga atsinaujins belaidžiu būdu.
Naujajame E-5008 papildomai galima sumontuoti „PEUGEOT VisioPark 360°“ sistemą. Ji dėl arti priekinių bei galinių ratų arkų išdėstytų keturių kamerų suteikia 360 laipsnių aplinkos vaizdą ir leidžia išvengti bet kokių kliūčių greta automobilio.
„Drive Assist Plus 2.0“ vairuotojų pagalbos važiuojant rinkinys naudoja visus transporto priemonės jutiklius (kameras, radarus ir kt.) bei informaciją iš prie interneto prijungtos navigacijos sistemos. Kartu šie pagalbininkai palengvina vairuotojui tenkantį krūvį kelių eismo juostų keliuose, pavyzdžiui, esant intensyviam eismui greitkeliuose.
Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ funkcija padeda išlaikyti mašiną pasirinktoje eismo juostoje: valdo tiek vairavimą, tiek greitį, kad transporto priemonė išliktų eismo juostos viduryje ir judėtų iš anksto parinktu greičiu. Pusiau automatinė eismo juosto keitimo funkcija padeda vairuotojui saugiai ir be įtampos persirikiuoti į kitą juostą.
Išankstinė greičio rekomendacijos funkcija aptinka bet kokius greičio ribojimo pokyčius nuskaitydama kelio ženklus ir rinkdama informaciją iš navigacijos sistemos. Ji pataria vairuotojui atitinkamai pakoreguoti adaptyviosios pastovaus greičio palaikymo sistemos parinktis. Jeigu sistema nustato, kad pradėjo lyti, ji iš karto siūlo sumažinti greitį laikantis nustatytų apribojimų: pavyzdžiui, greitkelyje važiuoti ne 130, o 110 km/val. greičiu.
Lengviau patekti į septynviečio elektromobilio trečiąją sėdynių eilę padeda „Easy Access“ sistema. Ji leidžia antrosios eilės sėdynes visiškai pakreipti ir vienu metu paslinkti į priekį.
Dėl viršutinėje antrosios eilės sėdynės atlošo dalyje sumontuoto valdiklio naudoti šią sistemą išties nesudėtinga. Kadangi durelės atsidaro plačiai, atsidurti ant galinės automobilio sėdynės taip pat daug paprasčiau.
Naujasis elektromobilis yra labai universalus, nes jame galima naudoti nuo 2 iki 7 vietų ir atitinkamai keisti pervežamų daiktų erdvę. Septynviečio E-5008 bagažinės tūris siekia 259 litrus, penkiaviečio – jau 748 litrus, o, palikus tik priekines sėdynes, talpa išauga iki 1815 litrų.
Bagažinės grindis už trečiosios sėdynių eilės galima pakelti, sudėti vertikaliai už sėdynių ir taip atlaisvinti papildomos erdvės lagaminams ar kitam bagažui.
Po trečiosios eilės sėdynėmis yra papildoma maždaug 80 litrų talpos erdvė, puikiai tinkanti įvairiems daiktams vežiotis: pavyzdžiui, mėgstamam sportiniam inventoriui. Norintiems optimaliai išnaudoti šią erdvę gamintojai siūlo papildomai užsakyti specialų uždaromą stalčių. Galiausiai, kad būtų patogiau naudoti, E-5008 gali būti komplektuojamas su elektra valdomu bagažinės dangčiu. Jis standartiškai montuojamas GT apdailos versijoje.
Kokybiškos garso izoliacijos mėgėjams papildomai siūloma užsakyti akustiškai laminuotus priekinius langus.
E-5008 pardavimo salonuose atsiras 2024 metų rudenį.