Elektrifikuotas, efektyvus, mažiau CO2 išmetantis automobilis:
„Opel Corsa” ir „Opel Grandland” su 48 voltų hibridine technologija

  • Elektrifikuotas: 21 kW elektros variklis, nauji benzininiai varikliai, dvigubos sankabos pavarų dėžė
  • Hibridinės sistemos pranašumas: CO2 emisija ir sąnaudos mažesnės, važiuojant nedideliu greičiu – tik elektra
  • Optimalus suderinimas: Sklandus benzininio variklio ir elektros variklio veikimas
  • Iš pirmo žvilgsnio: Praktinė hibridinė informacija vairuotojo informaciniame ekrane

Rüsselsheim. „Opel” pirmą kartą siūlo hibridinius automobilius su 48 voltų technologija. Šią technologiją dabar galima naudoti ir mažų automobilių bestseleryje „Opel Corsa”, ir aukščiausios klasės visureigyje „Opel Grandland”. Naujoji pavaros alternatyva puikiai tinka klientams, kurie daugiausia keliauja miestuose ir priemiesčiuose. Be to, pažangia technologija lengva naudotis, todėl ji patiks ir tiems vairuotojams, kurie pirmą kartą nori mėgautis elektrinio vairavimo malonumu, kai nereikia išoriškai įkrauti elektros energijos.

Sistema turi ličio jonų akumuliatorių, kuris tam tikromis važiavimo sąlygomis įkraunamas automatiškai, ir naujus, specialiai hibridiniam naudojimui sukurtus 1,2 l trijų cilindrų benzininius variklius su turbokompresoriumi, kurių galia 100 kW/136 AG „Corsa” ir „Grandland” bei 74 kW/100 AG kaip papildoma galimybė „Corsa”. Varikliai sujungti su nauja elektrifikuota šešių laipsnių dviejų sankabų pavarų dėže ir 21 kW/28 AG elektros varikliu.

Todėl hibridinių automobilių vairuotojai gali mėgautis itin efektyviu ir patogiu elektrifikuotu mobilumu bei dideliu vairavimo malonumu. Pavyzdžiui, palyginti su panašiai motorizuotu neelektrifikuotu „Corsa 1.2” su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže (degalų sąnaudos pagal WLTP1: 5,5-5,4 l/100 km, CO2 emisija 124-121 g/km; kiekviena kombinuota), naujosios „Corsa Hybrid” su 74 kW/100 AG (degalų sąnaudos pagal WLTP1: 4,8-4,5 l/100 km, CO2 emisija 108-101 g/km; kiekviena kombinuota ) vairuotojai gali sutaupyti apie vieną litrą degalų 100 km (apie 18 proc.) ir taip sumažinti CO2 emisiją.

48 voltų hibridinė technologija: Elektrifikuota, efektyvi, paprasta ir taupanti vietą

Kompaktišką 48 voltų hibridinę technologiją sudaro šie komponentai:

  • Naujos kartos trijų cilindrų 1,2 l benzininiai varikliai, specialiai sukurti hibridizacijai ir atitinkantys „Euro 6.4” emisijos standartą. Tiek 74 kW/100 AG (Corsa), tiek 100 kW/136 AG (Corsa ir Grandland) varikliai didžiausią galią pasiekia esant 5500 aps/min, o didžiausias sukimo momentas atitinkamai 205 Nm ir 230 Nm pasiekiamas esant 1750 aps/min. Siekiant optimalaus efektyvumo, naujieji varikliai veikia pagal Milerio degimo ciklą. Šį termodinaminį ciklą įgalina kintamos geometrijos turbokompresorius, kuris padidina našumą esant mažoms apsukoms per minutę, ir kintamas vožtuvų paskirstymo laikas.
  • Nauja elektrifikuota šešių laipsnių dviejų sankabų pavarų dėžė, kuri taip pat sukurta specialiai hibridinėms sistemoms. Pavarų perjungimas be sukimo momento pertraukimo yra trumpesnis, o komfortas – didesnis. Pavarų dėžės korpuse taip pat sumontuotas elektros variklis ir nuolatinės srovės keitiklis, todėl optimizuotas transmisijos dydis ir svoris bei užtikrintos puikios važiavimo charakteristikos.
  • Sinchroninis elektros variklis su nuolatiniais magnetais, integruotas į pavarų dėžę, išvysto didžiausią 21 kW/28 AG galią ir didžiausią 55 Nm sukimo momentą.
    Diržinis starteris (taip pat pagrįstas 48 voltų technologija), kuris kartu su elektros varikliu užveda benzininį variklį nuo šalto starto. Diržinis starteris taip pat greitai ir sklandžiai paleidžia variklį važiuojant.
  • 48 V ličio jonų akumuliatorius, kurio naudingoji talpa yra 432 Wh (bendroji 890 Wh) ir kuris įkraunamas naudojant rekuperaciją ir benzininį variklį, sumontuotas po priekine kairiąja sėdyne (Grandland Hybrid: po kėbulu). Šioje vietoje ne tik pasiekiamas optimalus svorio pasiskirstymas, užtikrinantis gerą važiavimo dinamiką, bet ir išsaugomas visas bagažinės tūris.
    Du elektros tinklai. Žemos įtampos 12 V tinklas, kuriuo maitinama automobilio įranga (pvz., elektra valdomi langai, informacijos ir pramogų sistema), ir 48 V tinklas, kuriuo maitinama hibridinė sistema. Taip pat yra nuolatinės srovės keitiklis, skirtas elektros energijai iš 48 V tinklo perduoti į 12 V tinklą. Jei 48 voltų akumuliatorius yra beveik išsikrovęs, pavyzdžiui, automobiliui ilgai nevažiuojant, keitiklis gali perduoti energiją iš 12 voltų tinklo į 48 voltų tinklą.

„Opel Corsa Hybrid” ir „Grandland Hybrid”: privalumai iš pirmo žvilgsnio

  • Ši technologija yra kompaktiška (elektros variklis integruotas į pavarų dėžės korpusą), efektyvi (priklausomai nuo modelio, energijos suvartojimas ir CO2 emisija sumažėja apie 15-18 proc.) ir todėl ekonomiška.
  • Ji leidžia vietoje neišmetant teršalų, tyliai dirbti elektra nedideliu greičiu mieste (iki vieno kilometro atstumu). Važiuojant didesniu greičiu, jis suteikia elektros pagalbą, kad būtų pasiekta didžiausia galia, ir leidžia „plaukti” greitkeliu.
  • Dėl optimalios visos sistemos koordinacijos ir sklandaus pavarų perjungimo keleiviai mėgaujasi dideliu važiavimo komfortu.
  • Vairuotojams nereikia įkrauti hibridinio automobilio iš išorės per kištukinį lizdą ar įkrovimo stotelę; akumuliatorius atgauna energiją, kai automobilis lėtėja.
  • Grandland Hybrid pasižymi iki 1250 kg vilkimo galia, kuri tinka profesionalų, laisvalaikio ir šeimos kelionėms su sunkiu bagažu.
  • Dėl elektrifikuotos pavaros naujieji „Opel” modeliai su 48 voltų hibridine technologija yra ekonomiška alternatyva įprastiniais varikliais varomiems automobiliams.

Straipsnis: Stellantis